Informatie voor nieuwe cliënten

Heb je met spoed hulp nodig?

Bel bij een levensbedreigende situatie direct 112. Of neem contact op met je huisarts, of de huisartsenpost.

Aanmelding en wachttijden

Ben je op zoek naar een therapeut of wil je de wachttijden zien? Kijk dan op deze pagina om al onze aangesloten leden te zien, en om je bij eentje aan te melden. De wachttijden van de leden staan op hun eigen website.

De GGZ Coöperatie geeft alleen therapie via haar leden. Je kunt je dus niet bij De GGZ Coöperatie zelf aanmelden.

Wanneer je vragen hebt over de wachtlijst, of de wachttijd te lang vindt, kun je altijd contact opnemen met ons, of jouw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Jouw zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat je binnen 4 weken vanaf je eerste contact met een zorgaanbieder een kennismakingsgesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de Treeknormen).

Tarieven en vergoedingen

Therapie van De GGZ Coöperatie valt onder het basispakket, en dus ook onder het eigen risico.

Wij hanteren de tarieven die door de Nederlandse Zorgautoriteit zijn opgesteld.
Op deze pagina staan al onze tarieven.

De GGZ Coöperatie heeft geen contracten met zorgverzekeraars.
Op deze pagina staan de voordelen en nadelen van contractvrij werken.

Heb je een zogeheten “restitutiepolis“? Dan krijg je van je verzekeraar alles vergoed. Je hoeft dus niet zelf bij te betalen.

Heb je een zogeheten “naturapolis“? Dan vergoedt je verzekeraar maar een deel van onze rekening. Dat komt omdat we geen contracten met verzekeraars hebben. Je kunt op deze pagina meer lezen over contractvrij werken.

Wil je precies weten welke vergoeding je voor rekeningen van De GGZ Coöperatie krijgt, zodat je weet hoeveel je moet bijbetalen? Neem dan contact op met je verzekeraar en vraag hen hiernaar. Ga naar deze pagina voor onze tarieven. Daar staan ook de codes waarmee je verzekeraar je kan vertellen hoeveel je vergoedt krijgt. Je kunt je ook aanmelden bij een aangesloten behandelaar. Tijdens het aanmeldingsproces wordt je geïnformeerd over eventueel bijbetalen.

Voorwaarden

De algemene voorwaarden van De GGZ Coöperatie zijn van toepassing op jouw behandeling door aangesloten leden. Je kunt hier onze voorwaarden lezen.

Zeg je een afspraak minder dan 24 uur van tevoren bij je behandelaar af, of kom je niet opdagen op een afspraak? Dan mogen wij een no-show rekening van maximaal €100 sturen. Deze rekening wordt niet door je verzekeraar vergoed.

Wanneer wordt de hulp niet vergoed?

Niet Verzekerde Zorg zijn de problemen/diagnoses die niet vergoed worden door de zorgverzekeraars, overige prestaties (OVP) genoemd. Deze behandeling betaal je zelf. Dit geldt voor o.a.:

  • Aanpassingsstoornissen.
  • Verwerkings-/aanpassingsproblemen (burn-out).
  • Relatieproblemen, indien dit de hoofddiagnose is.
  • Assertiviteitsproblemen.
  • Leerproblemen.
  • Werkproblemen.
  • Psychosociale hulp i.v.m. somatische aandoening.

Sommige zorgverzekeraars vergoeden bovenstaande problemen vanuit de aanvullende dekking. Je kunt bij je eigen zorgverzekeraar nagaan of jouw behandeling vergoed wordt.

Kwaliteitsstatuut

Klik hier om ons kwaliteitsstatuut te bekijken.