Een aantal dingen verandert als je lid wordt van De GGZ Coöperatie, en een hoop blijft ook hetzelfde.
1. Wie de rekeningen voor jouw therapie verstuurt
Nu
Maandelijks ontvangen al je cliënten, of de verzekeraars van je cliënten rekeningen van jouw praktijk voor de therapie die je hebt gegeven.
Je cliënten of diens verzekeraar betalen jou na het goedkeuren van de rekening.
Mogelijk doe je dit allemaal zelf, of krijg je hulp van je boekhouder, of een bedrijf als Infomedics. Dit kost tijd en/of geld.
Straks
Maandelijks ontvangen al je cliënten, of de verzekeraars van je cliënten rekeningen van De GGZ Coöperatie voor de therapie die je hebt gegeven.
Je cliënten of diens verzekeraar betalen De GGZ Coöperatie na het goedkeuren van de rekening.
De GGZ Coöperatie regelt dit deel van de administratie kosteloos voor je.
Elke week krijg je van De GGZ Coöperatie één vergoedingenoverzicht + één betaling voor alle therapie die je gegeven hebt. Simpel!
Klik hier voor meer informatie over de vergoeding die je van De GGZ Coöperatie ontvangt.
2. In welke systemen je werkt
Nu
Je hebt zelf een contract afgesloten met een een of meerdere softwareleveranciers, met maandelijkse of jaarlijkse kosten.
Bij vragen of problemen neem je met de EPD leverancier contact op.
Straks
De GGZ Coöperatie geeft je toegang tot haar eigen elektronisch patiëntendossier, online vragenlijsten en elektronisch voorschrijfsysteem. Je betaalt hier niets voor.
Bij aanvang krijg je een uitgebreide uitleg hoe alles werkt. Bij vragen of problemen kun je rechtstreeks bij De GGZ Coöperatie terecht voor kosteloze ondersteuning.
3. Wie je aanmeldingen verwerkt en wachtlijst bijhoudt
Nu
Cliënten melden zich bij jou aan. Je verwerkt zelf de aanmelding, controleert de verwijsbrief en zet alle gegevens van de cliënt in jouw EPD.
Jij informeert cliënten over de verzekeringsvoorwaarden, zoals vergoedingen, en of eventuele machtigingen aangevraagd moeten worden.
Als cliënten bij je in therapie willen komen dan houd je zelf een wachtlijst bij om te zien wie als eerstvolgende in behandeling komt.
Straks
De GGZ Coöperatie plaatst een aanmeldformulier op jouw website dat gekoppeld is aan haar EPD.
De GGZ Coöperatie verwerkt de administratieve kant van de aanmelding en zet alle gegevens van de cliënt in haar EPD voor je klaar.
De GGZ Coöperatie informeert de cliënt en jou over verzekeringsvoorwaarden, zoals vergoedingen, en of eventuele machtigingen of toestemmingen moeten worden aangevraagd.
De GGZ Coöperatie houdt je wachtlijst voor je bij in een handig overzicht. Jij hoeft alleen de eerstvolgende cliënt uit te nodigen als er een therapieplek bij je vrij komt.
Wat blijft er hetzelfde?
Behalve de onderwerpen die hierboven staan, verandert er in principe niets:
- Je blijft je huidige cliënten behandelen, mits ze daar zelf ook akkoord mee gaan.
- Je blijft zelfstandig ondernemer, je komt dus niet in loondienst van De GGZ Coöperatie.
- Je blijft zelf kiezen wie je als cliënt aanneemt.
- Je blijft zelf kiezen welke therapievormen je inzet, mits het verzekerde GGZ betreft.
- Je blijft zelf kiezen welke verzekeraars je wel/niet accepteert.
- Je blijft zelf beslissen hoeveel je werkt, en wanneer je met vakantie gaat.
- Je behoudt je eigen praktijkruimte, praktijknaam en website, zodat je zelf bepaalt hoe je je naar cliënten en verwijzers profileert.